Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

[Mannenzaken Mededelingen] Uitleg over de wijzigingen van de afgelopen maanden

Opvouwen
Forum
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

Oorspronkelijk gepost door Bobbytenvoorde Bekijk bericht
    Met alle respect, en laat duidelijk zijn, het blijft jullie site dus je kan er mee doen wat je wil, maar ik vind dit nogal een verklaring 'light'. Want zodra het concreet zou moeten gaan worden "gaan jullie er binnenkort dieper op in".

And dont get me wrong, jullie beheren, jullie kiezen.En als jullie een platform willen gaan neerzetten dat breder is met ook andere forumtopics en (imo) schijtlollige voorpagina items, more power to you. Waarom daar niet gewoon voor staan?

(al zal je dan ongetwijfeld geschrokken zijn van de non-existente activiteit op die gedeeltes van het forum en de pageviews op de niet-mokkel gerelateerde onderdelen van de rest van de site )

Nu is het toch een beetje de slachtofferrol van 'we konden niet anders', terwijl er strategisch ook wel het één en ander meer is veranderd dan een simpele hernoeming en een likje gele verf...

Laat ik afsluiten met dat koddige NSFW filter. Met een autoriteitsargument als 'het is wel van Microsoft ****' kan ik persoonlijk niet zo veel. Iets werkt of het werkt niet. Dus los van de beweegredenen, los van de presentatiedesks en spijkerbroeken die nog steeds als onkuis worden gemarkeerd, heb je hier het zoveelste voorbeeld dat dat hele filter nergens over gaat:

[COLOR=#0b0118]https://forum.mannenzaken.nl/forum/v...3-beau-hesling

EDIT: mochten jullie je afvragen wat voor ongelooflijk scheldwoord er achter die vier sterretjes schuilgaat? Daar staat de wanstaltige schuttingterm h o o r die gelukkig kordaat gecensureerd wordt
    Phew, gelukkig zag mijn baas dit niet...[/COLOR]
    h o o r: woorden die in het engels niet geaccepteerd worden en dus automatisch in andere talen ook niet, ook al betekenen ze wat anders: dat is een grote ergernis omdat andere talen blijkbaar niet serieus hoeven te worden genomen en standaard een ondergeschikte rol ten op zichte van het engels moeten hebben. Ik vind dat niet kunnen. Zoiets zou door moedertaalsprekers herroepen (ongedaan gemaakt) moeten kunnen worden!
    Reageer

Met alle respect, en laat duidelijk zijn, het blijft jullie site dus je kan er mee doen wat je wil, maar ik vind dit nogal een verklaring 'light'. Want zodra het concreet zou moeten gaan worden "gaan jullie er binnenkort dieper op in".

And dont get me wrong, jullie beheren, jullie kiezen.En als jullie een platform willen gaan neerzetten dat breder is met ook andere forumtopics en (imo) schijtlollige voorpagina items, more power to you. Waarom daar niet gewoon voor staan?

(al zal je dan ongetwijfeld geschrokken zijn van de non-existente activiteit op die gedeeltes van het forum en de pageviews op de niet-mokkel gerelateerde onderdelen van de rest van de site )

Nu is het toch een beetje de slachtofferrol van 'we konden niet anders', terwijl er strategisch ook wel het één en ander meer is veranderd dan een simpele hernoeming en een likje gele verf...

Laat ik afsluiten met dat koddige NSFW filter. Met een autoriteitsargument als 'het is wel van Microsoft ****' kan ik persoonlijk niet zo veel. Iets werkt of het werkt niet. Dus los van de beweegredenen, los van de presentatiedesks en spijkerbroeken die nog steeds als onkuis worden gemarkeerd, heb je hier het zoveelste voorbeeld dat dat hele filter nergens over gaat:

[COLOR=#0b0118]https://forum.mannenzaken.nl/forum/v...3-beau-hesling

EDIT: mochten jullie je afvragen wat voor ongelooflijk scheldwoord er achter die vier sterretjes schuilgaat? Daar staat de wanstaltige schuttingterm h o o r die gelukkig kordaat gecensureerd wordt
    Phew, gelukkig zag mijn baas dit niet...[/COLOR]
    Aangepast door Bobbytenvoorde; 26 april 2020, 10:21.
    Reageer

[Mannenzaken Mededelingen] Uitleg over de wijzigingen van de afgelopen maanden
    Beste forumleden en bezoekers,

Zoals jullie allemaal gemerkt hebben, zijn er de laatste zes maanden behoorlijk wat wijzigingen doorgevoerd aan deze website. Het begon met een grote update aan de forumsoftware, waardoor het forum er op sommige punten wat anders uit zag en iets anders functioneerde. Eind vorig jaar volgde de naamswijziging van Mokkels.nl naar Mannenzaken.nl en daarmee ook een geheel nieuwe styling van de site. Ook de introductie van het NSFW-filter (Not Safe For Work) - waarmee afbeeldingen met teveel naakt gemaskeerd werden - heeft behoorlijk wat impact gehad op het forum. En logischerwijs maken dit soort veranderingen veel los bij onze bezoekers en is niet iedereen blij met elke wijziging. Dat snappen we heel goed en daarom willen we er toch graag even op terugkijken.

We hebben vanuit de redactie geprobeerd om over elke wijziging zo goed mogelijk te communiceren. Toch zien we dat een deel van de gebruikers er alsnog moeite mee heeft en sommige ontwikkelingen ook niet kan volgen. Dat vinden we jammer en trekken we ons aan. Daarom ga ik proberen om in een aantal topics in dit subforum uit te leggen waarom we doen wat we doen. In deze eerste post ga ik globaal in op alle wijzigingen en leg ik uit wie deze website eigenlijk beheert. De komende weken zal ik ook dieper ingaan op bijvoorbeeld de details van het NSFW-filter.

Wie beheert deze website?

Op deze vraag zijn eigenlijk twee goede antwoorden te geven. Allereerst: de community. Zonder de foto's en berichten van elke forumgebruiker zou ons forum geen bestaansrecht hebben. En het forum heeft zichzelf ook altijd kunnen onderhouden, mede door de hulp van verschillende moderatoren die zich daar in de afgelopen jaren keihard voor hebben ingezet. Daar mogen we best trots op zijn!

Daarnaast zit er natuurlijk ook een bedrijf achter deze website. Dat is nog steeds het bedrijf BliXem Internet te Nijmegen. Daar werk ik (Jeroen) met een team van online marketeers en een redactie al meer dan tien jaar aan deze website. Een aantal mensen is in de veronderstelling dat Mokkels.nl verkocht is aan een andere 'uitbater' sinds de migratie naar Mannenzaken.nl en dat ons enige doel is om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. Ik kan jullie vertellen dat dit niet het geval is. Wij zijn nog steeds hetzelfde bedrijf dat Mokkels.nl alweer bijna vijftien jaar geleden gered heeft toen de toenmalige eigenaar het forum niet meer kon onderhouden. Wij zijn nog steeds hetzelfde bedrijf dat vroeger de 'Battle of the Babes' en Mokkelboulevard.nl onder zijn hoede had. En dus nog steeds hetzelfde bedrijf dat jarenlang geïnvesteerd heeft om deze website in de lucht te houden, in goede en slechte tijden. Omdat we naast eigenaar ook vooral fan zijn van het project.

Leeft deze website nog?

Mannenzaken.nl heeft nog altijd miljoenen paginaweergaves per maand op het forum en op ons blog. Daarmee is dit dus nog steeds één van de grootste websites voor (voornamelijk) mannen in Nederland. Ik las in wat reacties dat het forum dood zou zijn en dat we sinds de naamswijziging nauwelijks nog bezoekers zouden hebben. Wij houden dagelijks alle statistieken van de website in de gaten en ook dit is zeker niet het geval. Om jullie een idee te geven: in de afgelopen maand zijn er 1268 berichten met daarin foto's toegevoegd aan ons forum. Zo'n bericht bevat gemiddeld ruim 7 foto's. Dat betekent dat er in één maand dus bijna 10.000 foto's worden toegevoegd aan ons forum. En dat allemaal dankzij jullie.

Wat kost een website?

Aan zoveel verkeer en handelingen op je website zit wel een prijskaartje. Daar verkijken veel mensen zich op. Alleen al aan hosting betalen wij maandelijks heel veel geld. We hebben meerdere high-end servers nodig om de website in de lucht te houden en te zorgen dat hij snel functioneert. Ook daarin hebben we behoorlijk geïnvesteerd de laatste tijd. Vroeger was de website nog wel eens offline of heel traag als we in een korte periode veel verkeer kregen, bijvoorbeeld doordat er in de Media aandacht aan ons werd besteed. De laatste tijd is dat gelukkig al stukken beter. Maar dat is dus niet gratis allemaal. In al die jaren dat wij eigenaar zijn, hebben we er regelmatig op moeten toeleggen. Ook omdat er bij ons dus mensen bezig zijn met het onderhoud vaan de website en het schrijven van content, wat ook niet gratis is. Dat zeg ik niet om zielig te doen, want daar kiezen we zelf voor. Maar als we dat niet gedaan hadden, had deze website (inclusief twintig jaar aan historie van foto's) nu niet meer bestaan.

Waarom dan al die wijzigingen?

Hier ga ik voor nu even kort op in, maar de komende weken zal ik over elke wijziging in wat meer details ingaan.

De update van de forumsoftware was essentieel. De software die we destijds gebruikten werd door de ontwikkelaar (vbulletin) niet meer onderhouden. Dat bracht dus risico's met zich mee qua stabiliteit en veiligheid. Die risico's wilden we - voor jullie - niet nemen. Bij een upgrade van software (zeker bij zo'n grote upgrade) zijn er altijd een aantal functionaliteiten die anders werken en er anders uit zien. We hebben veel kunnen doen met de feedback die we van jullie kregen na de livegang hiervan, maar helaas was het technisch niet mogelijk om alles mee te nemen. En voor een deel is het natuurlijk ook gewoon even wennen. Sommige gebruikers zijn er blij mee, sommige gebruikers zijn er minder blij mee. Dat snappen we heel goed. We staan nog altijd open voor suggesties en verbeteringen, dus als er nu nog dingen zijn die we wellicht kunnen verbeteren, horen we dat graag.

De naamswijziging van Mokkels.nl naar Mannenzaken.nl was natuurlijk ook een wijziging waar een aantal mensen moeite mee hadden. Dat gold ook voor onszelf. Veel mensen waren gehecht aan deze naam. Sterker nog, misschien was Mokkels wel één van de meest bekende merken in Nederland. En toch hebben in Nederland steeds meer mensen over de afgelopen jaren moeite gekregen met deze naam. Veel vrouwen vinden het woord 'mokkel' niet echt een compliment. Dat ging zelfs zo ver, dat veel mensen ook niet meer met ons samen wilden werken. Wat natuurlijk ook weer betekende dat we minder adverteerders konden aantrekken, om al die kosten die we maken te kunnen dragen. Hier is door ons en door jullie al veel over geschreven. Noem het vertrutting. Noem het belachelijk. Maar voor ons was het niet meer houdbaar om de naam Mokkels.nl aan te houden. Ik zal ook hier later nog op terugkomen.

En tot slot, het NSFW-filter. Ineens waren afbeeldingen met naakt erin gemaskeerd op het forum en moest je een extra keer klikken om deze afbeeldingen toch te kunnen bekijken. Ook dat heeft natuurlijk heel veel impact gehad. De reden van de introductie hiervan is hetzelfde als van de naamswijziging. We weten dat er bezoekers zijn die vooral voor die afbeeldingen komen en dat we met dit filter de gebruiksvriendelijkheid van het forum voor hen verminderd hebben. We weten ook dat niet iedereen de naam 'naaktfilter' en 'NSFW-filter' goed gekozen vond. En we weten - misschien wel het belangrijkste - dat dit filter niet in alle gevallen helemaal accuraat is. We gebruiken hiervoor software van Microsoft, niet perse een kleine speler in de markt natuurlijk. Maar alsnog is het technisch gezien heel lastig om afbeeldingen geautomatiseerd te kunnen uitlezen. Er zullen dus foto's zijn die onterecht gemaskeerd worden en andersom. Daar blijven we aan werken. Maar als we dit filter niet ingevoerd hadden, had de website niet meer kunnen bestaan. Ook hier gaan we binnenkort dieper op in.

Feedback

Zoals gezegd is de feedback van jullie als bezoekers en forumgebruikers van levensbelang voor ons. Ik hoop dat we met dit eerste artikel al wat beter hebben kunnen uitleggen waarom we doen wat we doen. En dat jullie ons verhaal achter deze wijzigingen beter begrijpen. Alle reacties hierop zijn welkom in dit topic. We zullen nieuwe vragen weer meenemen in het volgende bericht. Alle feedback is dus welkom.
Foto updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
853 reacties
1.211k views
Laatste bericht
door EyesOnly87

71 reacties
85k views
Laatste bericht
door Legs&co

7 reacties