Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

TinyPic is gestopt

Opvouwen

Forum

X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

Oorspronkelijk gepost door DrakerTS Bekijk bericht

En dus is het afsterven van het internet begonnen, bedankt AdBlockers.

Nu Ja. Nee. Adblockers zijn niet de oorzaak van het stoppen van dit soort sites. Dat zijn de sites zelf en de adverteerders op de sites. Ik ben een gebruiker van Adblockers en ik gebruik ze voor een aantal redenen.
    • De gemiddelde site zorgt zelf niet voor zijn advertenties en controleert deze ook niet. Dat betekent dat ze wel zeggen dat ze een goed advertentiebeleid hebben, maar aan het einde van de dag lopen de advertenties via externe bureau's.
    • Deze externe bureau's zijn over het algemeen erg lui met hun advertenties. Als ze een advertentie al controleren, dan is het alleen de eerste keer / bij het aanmaken ervan. Vaak komt de content van een advertentie geheel of gedeeltelijk van andere sites en kan een advertentie achteraf gemanipuleerd worden, zonder dat daar verder door iemand naar wordt gekeken. Over het algemeen weigeren de sites en de advertentiesites aansprakelijkheid te nemen voor de advertenties op sites. Als er via een slechte reclame malware binnen komt geven ze niet thuis. Ik heb het hier (als IT-er zijnde) al eens over gehad met een adverteringsbureau en hun reactie op deze mogelijkheid van infecties was, dat de gebruiker zelf maar moest zorgen voor een adequate beveiliging van zijn computer. Dat is bij mij dus onder meer door een adblocker. Wat mijn computer namelijk nooit bereikt, kan mij alvast niet infecteren.
    • Als laatste laak ik de praktijken van adverteerders. De laatste keer dat ik zonder adblocker werkte, werd ik wekenlang achtervolgt door reclames voor Renault, omdat ik even op de site van mijn garage had gezeten om een onderhoudsbeurt in te plannen. Ik vind dergelijke manieren van data mining en personaliseren van advertenties (zonder mij dat vooraf expliciet te vragen) niet kunnen. Ik noem in dit verband ook websites die cookies plaatsen zonder dat ik ze kan uitzetten. Dat je er af en toe een nodig hebt om automatisch in te loggen of zelfs om als sites statistieken te kunnen plaatsen, dat is nog daar aan toe. Om adverteerders mij wekenlang te laten stalken gaat mij dan weer veel te ver.
    Laten we dus niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. Ik ben ook helemaal niet tegen advertenties. Alleen zoals het nu gaat, loopt het de spuigaten uit en moeten de sites en de adverteerbureau's eens goed naar hun business model kijken.
    Reageer

Oorspronkelijk gepost door vindingrijk Bekijk bericht
    Beste heren, dames,

Bij deze wil ik jullie mededelen, voor diegene die het nog niet wist, dat Tinypic is gestopt met het gratis uploaden van foto's/screenshots.

Vanochtend kreeg ik de mededeling dat het niet meer mogelijk is om foto's te uploaden.

Met vriendelijke groet,

"Vindingrijk"

En dus is het afsterven van het internet begonnen, bedankt AdBlockers.

Reageer

TinyPic is gestopt
    Beste heren, dames,

Bij deze wil ik jullie mededelen, voor diegene die het nog niet wist, dat Tinypic is gestopt met het gratis uploaden van foto's/screenshots.

Vanochtend kreeg ik de mededeling dat het niet meer mogelijk is om foto's te uploaden.

Met vriendelijke groet,

"Vindingrijk"
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
37 reacties
2k views
Laatste bericht
Werken...
X