Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Joann van den Herik

Opvouwen

Biografie

Opvouwen

Joann van den Herik is het nichtje van de wereldberoemde modellen Gigi en Bella Hadid. Op Instagram is het model al enige tijd actief met ‘body positive’ berichten. Van den Herik werd bekend bij het grote publiek door haar deelname aan het RTL-programma ‘Curvy Supermodel’.

Algemene informatie Joann van den Herik

Leeftijd: 22 jaar (geboren op 16 januari 1999)

Sterrenbeeld: Steenbok

Geboren in: Kaatsheuvel

Gewicht: 80 kg

Relatie: Nee

Beroep: Model, influencer

Instagram: Joann gebruikt Instagram onder de naam joannvdherik

Body positivity

Joann van den Herik is een plussize model, geen maatje 36 dus. Dat maakt haar niet minder mooi, al lijkt niet iedereen dat nog te snappen. Daarom is het 22 jarige model al lange tijd bezig met body positivity op Instagram. In haar deelname aan het RTL-programma ‘Curvy Supermodel’ kwam van de Herik tot de finale. Door haar deelname heeft ze meer volgers gekregen waardoor haar boodschap door meer en meer mensen wordt ontvangen. “Nu ik veel volgers op social media heb, krijg ik steeds meer uiteenlopende reacties. Er zijn meiden die me vertellen dat ik ze help door mijn vetrollen te laten zien. Anderen reageren dat ik moet sporten en noemen me een varken. Vroeger vond ik zulke opmerkingen heftig, nu lach ik er alleen maar om.”

Depressie

De mensen in de omgeving van Joann noemde haar dik. Dat was niet goed voor mijn zelfbeeld. “Als gevolg heb ik zo’n beetje alle diëten geprobeerd en een tijd zelfs laxeermiddelen gebruikt. Het ging zo ver dat ik mezelf iedere dag uithongerde. Ik vond mezelf zó lelijk en moest koste wat kost afvallen. Daardoor kreeg ik op mijn vijftiende een eetstoornis.” Momenteel mediteert Joann, waardoor ze positiever in het leven staat. “Ik ben echt niet iedere dag positief over mezelf, maar daar werk ik wel naartoe.”

Foto's

X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

Joann van den Herik
    Joann van den Herik (1999) is model en columniste. Nichtje van Gigi en Bella Hadid, finalist van RTL5-programma Curvy Supermodel en schrijft voor CosmoGIRL!

Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken

Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken

Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken

Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Prikkelend plaatje
    Klik om te bekijken
    Aangepast door exciter; 25 maart 2020, 10:53.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
43 reacties
10k views
Laatste bericht
45 reacties
21k views
Laatste bericht
2k reacties
4.310k views