Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Foto's van Marthe van der Noordaa

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    Marthe van der Noordaa
    Marthe van der Noordaa (1963)

    Na het Gymnasium in Hilversum, heb ik de Kleinkunstacademie aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam gedaan. Daarna heb ik me voornamelijk gericht op het schrijven en regisseren van theaterstukken en later van scenario voor televisie, onder andere VPRO jeugd, Baantjer en Grijpstra & de Gier. Vervolgens heb ik de Driejarige Opleiding bij het ITIP gedaan en ben van daaruit mijn coachingspraktijk voor individuele- en relatiebegeleiding begonnen. Dat doe ik nu ruim vijftien jaar.

    Als vertaler ben ik twaalf jaar geleden in contact gekomen met het werk van de boeddhistische leermeester Longchenpa. Deze Dzogchenleer is sindsdien een inspiratiebron en leidraad geworden voor mijn leven. Ik geef studiegroepen rond het thema ‘totale aanwezigheid’ en verschillende werken van Longchenpa.
    Wat me fascineert is dat het hier en nu een geheel eigen dynamiek en scheppingskracht van zichzelf heeft, niet door iets te bewerkstelligen maar door aanwezigheid.

    Vanuit mijn liefde voor taal, blijft het schrijven een belangrijke plaats innemen in mijn leven; ik verzorg de redactie van teksten voor nieuwsbrieven en websites, en ik begeleid mensen en ondernemingen bij het ontwikkelen van hun foldermateriaal. In september 2010 is bij uitgeverij Ten Have mijn eerste boek verschenen: Een Zucht van verlichting. (inmiddels derde druk)

    Ik hou heel erg van slapen maar voor het schrijven van een stukje tekst, een blog of een column, kan je me altijd wakker maken.

    Naast schrijfster is ze ook bekend als actrice in o.a. de TV Series: Niemand de deur uit (1992), Spijkerhoek (1989) en Ha die Pa! (1990).
    Aangepast door uitermarkricardo05; 23 januari 2014, 22:08.
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
29 reacties
40k views
Laatste bericht
7 reacties
5k views
Laatste bericht
2k reacties
7.163k views
Laatste bericht
44 reacties
31k views
Laatste bericht
12 reacties
48k views
Laatste bericht
11 reacties
13k views
Laatste bericht
16 reacties
20k views
Laatste bericht
11 reacties
8k views
Laatste bericht
Werken...
X