Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Foto's van Gaia Aikman

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    .












    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    .
    Reageer

    #2
    .





    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken










    .
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door dutchcapper Bekijk bericht
    .
    Mijn caps zijn gemaakt in HD does een hoge resolutie.

    Misschien kan iemand mij vertellen wat ik daar anders kan instellen.

    .

    HD tv heeft niet alleen met resolutie te maken
    Je kan b.v. een piepklein plaatje van 100x100 px in fotosoep VERGROTEN naar b.v. 100.000x100.000 px het het dan ultra-ultra-ultra-ultra HD gaan noemen.
    Maar je zal begrijpen dat die foto dus helemaal ruk is en er niet meer op te zien is van wat het ooit was.
    Dus die 1920x1080 px wat HD heeft die heb je wel, maar de kwaliteit is enorm laag....en dat zal te maken hebben met waar jij ze vandaan haalt.
    Ik meende dat jij zo'n HDTV usb stick had....klopt dat?
    Ik ken dat verder niet, maar het is wel zo dat bij kabel tv en sat tv ( wat transponders kent) dat je te maken heb met bandbreedte.
    Dat is dat er een aantal zenders op sat in zo'n transponder kunnen.
    Zet je er daar b.v. 5 in, dat kunnen die zenders een hele hoge bitrate hebben...dus prima kwaliteit.
    Zet je in diezelfde transponder 25 zenders, dan zullen ze de zaak moeten verdelen...dus elke zender heeft dan veel minder bitrate....en zal dus slechter worden. Btw. het heeft nog veel meer redenen zoals b.v. variabele bitrate e.d. maar daar zal ik niet verder over uitwijken.
    Op zo'n HDTV stick zullen er misschien te veel zenders zitten...en ook de tuner en de software e.d. op zo'n ding kan natuurlijk niet veel soeps zijn.
    Je kan dus zo'n stickie van 50 euri dus niet gaan vergelijken met een decoder van 1000 euro ( dat koste de mijne nl. )
    Dat het TV beeld op jou TV of PC scherm er iets beter uit kan zien, zal dan komen door de beeldverbeteraars die tegenwoordig in elke TV zitten.
    Maar haal je daar 1 frame uit ( een cap dus) dan ga je het wel zien.


    Het beste beeld in Nederland ( van de Ned. zenders ) komt tegenwoordig van de kabelproviders ( koper of glas)
    Ik kijk sat en daar is het een stukje slechter want die provider CD heeft dus de bitrates veel lager. Btw. de Duitse en Engelse TV zijn echt super, want die buitenlandse providers hebben veel meer geld en dus meer en betere transponders.

    Wat jou provider is weet ik niet, maar als je ook zo'n TV beeld hebt thuis, zou ik die mensen maar eens bellen.
    Maar aan de andere kant, als je dat met een goedkoop stickie ergens gratis of goedkoop uit de lucht plukt, dan mag je niet klagen...en er dus ook niet wat van verwachten.
    Aangepast door Kanus; 5 augustus 2018, 23:47.
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door plmn Bekijk bericht
    Vraagje;
    dutchcapper heeft altijd mooie posts maar de foto resolutie is helaas niet erg hoog. In de fotolink staat op het eind altijd *lo.jpg. Indien dit refereert naar low (quality) is het dan mogelijk om een hogere kwaliteit foto te krijgen door het linkadres aan te passen?
    Thnx
    .

    dankje voor het compliment. Mijn caps zijn gemaakt in HD does een hoge resolutie. Ik weet niet waar die lo vandaan komt. mijn upload is http://users.imagevenue.com/ Misschien kan iemand mij vertellen wat ik daar anders kan instellen.

    .
    Reageer

    #5
    Vraagje;
    dutchcapper heeft altijd mooie posts maar de foto resolutie is helaas niet erg hoog. In de fotolink staat op het eind altijd *lo.jpg. Indien dit refereert naar low (quality) is het dan mogelijk om een hogere kwaliteit foto te krijgen door het linkadres aan te passen?
    Thnx
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
18 reacties
89k views
Laatste bericht
3k reacties
3.056k views
Laatste bericht
1 antwoord
4.023k views
Laatste bericht
386 reacties
469k views
Laatste bericht
497 reacties
267k views
Laatste bericht
5k reacties
11.403k views
Laatste bericht
3k reacties
8.553k views
Laatste bericht
603 reacties
866k views
Laatste bericht
Werken...
X