Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.
Foto's van Heleen Mees
Opvouwen
X
-
- Aantal bedankjes 4
Reageer -
(2/2)
Prikkelend Plaatje
Klik om te bekijkenPrikkelend Plaatje
Klik om te bekijken
- Aantal bedankjes 3
Reageer -
Oorspronkelijk gepost door vindingrijk'Heleen Mees gearresteerd vanwege vermeend stalken topeconoom Buiter'
Heleen Mees op een foto uit 2007. Foto NRC/ Vincent Mentzel
door Frank Huiskamp
BINNENLANDBUITENLAND De Nederlandse econome Heleen Mees is in New York gearresteerd voor het vermeend stalken van de belangrijkste econoom bij Citigroup Willem Buiter. Dat meldt de New York Daily News.
Mees, onder meer oprichter van Women on Top en ex-docent aan NYU, wordt ervan verdacht in twee jaar tijd meer dan duizend e-mails te hebben gestuurd naar Buiter van dreigende of seksuele aard. De strafrechter in Manhattan, Robert Mandelbaum, heeft een borgsom vastgesteld van 5000 euro, blijkt uit de gegevens van de zaak, met de voorwaarde dat Mees geen contact meer heeft met Buiter of zijn familie.
'MEES VIEL OOK GEZIN VAN BUITER LASTIG'
De 44-jarige Mees zou worden beschuldigd van stalking en seksuele intimidatie. Ze zou daarbij ook naaktfoto's hebben gestuurd. Daarnaast viel ze via e-mails de vrouw en kinderen van Buiter lastig, zou blijken uit de rechtbankdocumenten die de New York Daily News in handen heeft.
In de aanklacht zou te lezen vallen dat Buiter vreest voor de veiligheid van zijn familie. Hij zou in februari van dit jaar al geëist hebben dat Mees ophield met haar gedrag, maar ze gaf daaraan geen gehoor.
ADVOCAAT: E-MAILS KWAMEN VAN BEIDE KANTEN
Het e-mailverkeer zou zijn begonnen op 1 juli 2011, volgens de New York Daily News. De advocaat van Mees stelt dat zij en Buiter een langdurige relatie hebben gehad en dat de e-mailwisseling van twee kanten kwam. In de gegevens van de zaak spreekt de rechtbank daarentegen van een incident uit augustus 2010.
- Aantal bedankjes 2
Reageer -
Paar fragmenten uit een recent interview met Heleen Mees, waarin ze het onder meer over haar liefdesleven heeft.
Ze leeft een beetje overal, maar wel alleen. "De kwaliteit van alleen-zijn wordt onderschat. Als je alleen bent, heb je meer contacten met anderen. Ik wilde alleen naar Amerika. Als je met een ander gaat, gaat daar een deel van je energie naar toe. Ik voel me een rijk mens met het leven dat ik heb. De wetenschap, carrière in Amerika."
"Ik heb niet het gevoel dat samenwonen mijn leven af zou maken." Een grote liefde had ze wel, maar die verbrak de relatie. Ze was te aanwezig, gaf hem te weinig ruimte. Jaren deed ze erover daar overheen te komen. Inmiddels is er een nieuwe geliefde. 'Wij stemmen onze reisschema's op elkaar af." Wat hij toevoegt aan haar leven? "****", zegt ze.Aangepast door Booplover; 2 december 2019, 13:17.
- Aantal bedankjes 5
Reageer
Updates
Opvouwen
Topics | Statistieken | Laatste bericht | ||
---|---|---|---|---|
38 reacties
157k
views
|
Laatste bericht Vandaag, 21:36 | |||
13 reacties